فصلنامه علمی- پژوهشی روان‌­شناسی کاربردی دانشگاه شهید بهشتی از یک سو با هدف ارتقای سطح دانش و گسترش فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگران، اعضای هیات علمی و دانشجویان؛ و از سوی دیگر کاربرد یافته­‌های پژوهشی برای حل مشکلات زندگی منتشر می‌شود.

   رسالت اصلی این فصلنامه، به‌­ویژه درعصر کنونی که پیچیدگی­‌ها و فن­‌آوری­‌های روزافزون منجر به تغییرات سریع در جامعه درحال توسعه شده، و معضلات متعددی را پدید آورده است، انتشار یافته‌های بدیع علم روان‌­شناسی است که در زمینه‌های مختلف زندگی انسان کاربرد داشته باشد و امکان تبادل نظر و مبادله اطلاعات علمی را بین پژوهشگران و علاقه­‌مندان در سطح ملی و بین‌المللی فراهم نماید. بنابراین اهم اهداف این فصلنامه انتشار مقا‌له‌هایی در قلمروهای متنوع روان‌­شناسی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشند.

  1. برگرفته از پژوهش‌های ناب مداخله‌­ای و کارآزمایی­‌های بالینی با حداقل یک دوره پیگیری (Follow up) باشند و نتایج عملی و قابل استفاده­‌ای را برای حل مشکلات زندگی فراهم آورند.
  2. برگرفته از پژوهش‌های بدیع مقایسه‌­ای و بنیادی باشند؛ و زمینه‌هایی را کشف کنند که نتایج پژوهش­‌های بنیادی در آن کاربرد داشته باشند.
  3. به ارتقای تولید علم و سطح دانش تخصصی پژوهشگران و جامعه در حوزه روان­‌شناسی بی‌انجامند.
  4. به ارتقای سلامت روان و نیز پیشگیری در سطح اول، دوم و سوم از اختلال‌های روانی افراد کمک کنند.
  5. امکان مبادله اطلاعات علمی بین پژوهشگران و تقویت نهضت تولید علم و کاربرد آن را در زمینه‌های مختلف روان‌شناسی در سطح ملی و بین­‌المللی فراهم آورند.

نمایه سازی

فصلنامه روان شناسی کاربردی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه شهید بهشتی
کد ژورنال: JR_QAPSY
تاریخ درج سایت: دوشنبه، ۱۱ شهریور، ۱۳۹۸
تعداد نمایش: 10187

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر محمود حیدری مدیر مسئول
آقای دکتر وحید نجاتی سردبیر
آقای دکتر حمیدرضا پوراعتماد هیات تحریریه
خانم پروفسور عصمت دانش هیات تحریریه
آقای دکتر سید حسین سلیمی هیات تحریریه
آقای دکتر شهریار شهیدی هیات تحریریه
آقای دکتر حمید طاهر نشاط دوست هیات تحریریه
آقای دکتر ولی اله فرزاد هیات تحریریه
آقای دکتر محمد علی گودرزی هیات تحریریه
آقای دکتر مسعود غلامعلی لواسانی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدعلی مظاهری هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه شهید بهشتی