گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه مازندران در راستای اعتلای دانش و تحلیل مسائل شهری و در جهت کاهش خلاء مطالعات برنامه ریزی در حوزه تحقیقات شهری فصلنامه ای را با عنوان مطالعات ساختار و کارکرد شهری با  کسب مجوز (شماره ۷۴۹۷۱ مورخ ۱۱/۳/۹۴)  و تایید کمیسیون نشریات (شماره ۲/۲۰۵۹۴۹/۳ مورخ ۲۵/۱۰/۹۱)از  وزارتین علوم، تحقیقات و فن آوری و وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می نماید. این فصلنامه نشریه ای دانشگاهی است که در نظر دارد به انتشار پژوهش های نظری و تجربی معطوف به مسائل شهری بپردازد. مجله حاضر از پاییز ۱۳۹۷ دارای رتبه علمی پژوهشی شد.  

 این نشریه قبلا با عنوان «مطالعات برنامه ریزی شهری » چاپ می شده است.

فصلنامه مطالعات ساختار و کارکرد شهری با هدف کمک به ارتقاء سطح دانش برنامه ریزی شهری با اصول و معیارهای اسلامی- ایرانی و حمایت از محققان ایرانی با محوریت یافته های بومی سیاست های زیر را پیگیری می نماید:

-  حمایت از تحقیقات پایه ای در رابطه با نظریه های برنامه ریزی شهری و منطقه ای که مبتنی بر شرایط سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بومی باشد.

- کمک به توسعه روش ها و تکنیک های مدیریت و برنامه ریری شهری و منطقه ای.

-  افزایش شناخت در رابطه با ارزیابی سیاست ها و استراتژی های توسعه شهری و منطقه ای در ایران و انتقال تجربیات و درس های گذشته و یافتن سیاست ها و استراتژی های بهینه منطبق بر شرایط روز جامعه.

- مشارکت طلبی محققان، مدیران و کارشناسان حوزه مدیریت و برنامه ریزی شهری و منطقه ای در تدوین مقالات نظری و تجربی.

- جلب مشارکت محققان سایر کشورها و فراهم سازی بستری برای برقراری تبادل علمی و انتقال تجربیات بویژه با محققان سایر کشورهای اسلامی.

نمایه سازی

فصلنامه مطالعات ساختار و کارکرد شهری تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه مازندران
کد ژورنال: JR_SHAHR
تاریخ درج سایت: دوشنبه، ۴ آذر، ۱۳۹۸
تعداد نمایش: 10786

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر رحیم بردی آنامرادنژاد مدیر مسئول
خانم دکتر صدیقه لطفی سردبیر
آقای سیدمحمد رستمکلایی مدیر داخلی
آقای دکتر مسعود تقوایی هیات تحریریه
آقای دکتر محمود شارع پور هیات تحریریه
آقای دکتر کریم سلیمانی هیات تحریریه
آقای دکتر سعید ملکی هیات تحریریه
آقای دکتر خدارحم بزی هیات تحریریه
آقای دکتر عامر نیک پور هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه مازندران