در راستای شناخت و معرفی هنرهای صناعی و به منظور تولید و گسترش مرزهای علم، افزایش اطلاعات و پژوهش‌های علمی و هنری، حفظ و تقویت فرهنگ بومی و ملی مبتنی بر اصالت‌ها، شناسایی و شناساندن هنرهای صناعی به منظور اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی- اسلامی، ترویج هنرهای صناعی در بطن جامعه به عنوان یکی از مهمترین مواریث معنوی و کاربردی ایرانی، نشر نتایج تحقیقات بدیع و ارزشمند در زمینه هنرهای کاربردی، شناساندن فعالیت‌های علمی و هنری پژوهشگران و توسعه و استحکام روابط علمی میان پژوهشگران و هنرمندان کشور، دو فصلنامه علمی هنرهای صناعی با موافقت کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور، فعالیت خود را درگروه مطالعات عالی هنر دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان آغاز نموده است.

حوزه های پذیرش مقالات:

هنرهای صناعی ایران با محوریت (تاریخ و پیشینه،زیبایی شناسی، مبانی نظری و شیوه های عملی، دانش و فناوری های بومی ایران و آینده پژوهی هنرهای صناعی ایران)، هنرهای وابسته به معماری مقاله می پذیرد.

نمایه سازی

دوفصلنامه هنرهای صناعی ایران تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه کاشان
کد ژورنال: JR_HSIK
تاریخ درج سایت: یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت، ۱۳۹۹
تعداد نمایش: 7090

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر امیرحسین چیت سازیان سردبیر
آقای مهندس ابوالفضل عرب بیگی مدیر داخلی
آقای دکتر احمد اکبری هیات تحریریه
آقای دکتر محمد خزایی هیات تحریریه
آقای دکتر سید سعید زاویه هیات تحریریه
آقای دکتر علیرضا طاهری هیات تحریریه
آقای دکتر هادی ندیمی هیات تحریریه
آقای دکتر عباس اکبری مدیر مسئول سابق

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه کاشان