مجله علمی شهرسازی ایران

مجله علمی شهرسازی ایران

Scientific Journal of Iranian Urbanism



پوستر مجله علمی شهرسازی ایران

مجله علمی شهرسازی ایران با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انتشارات شهرسازی و به صورت دو فصلنامه، فارسی و انگلیسی منتشر می­گردد. رویکرد اصلی این مجله بین­المللی است و این هدف به عنوان هدف اصلی مجله بدون توقف دنبال می­شود.

مقالات تخصصی در حوزه شهرسازی و گرایش­های برنامه­ ریزی شهری، برنامه ­ریزی منطقه­ای، طراحی شهری، مدیریت شهری، عمران شهری، محیط­زیست شهری، منظر شهری و ... تمرکز دارد. سامانه مدیریتی مجله علمی شهرسازی ایران، سامانه بومی و دانش بنیان می­باشد که توسط این مجموعه (برای اولین بار در ایران) طراحی و اجرا شده است.

مقالات تحقیقی و پژوهشی در حوزه مسائل شهرسازی در صورتی که در مجله دیگری چاپ نشده باشند در این مجله بررسی و در صورت تایید به صورت رایگان به چاپ می­رسند. مقالات منتج از پایان نامه و رساله در اولویت بررسی، داوری و انتشار در این مجله قرار دارند.

دسترسی به مقالات این نشریه آزاد است و استفاده از مقالات آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد. نرم‌افزار مشابه یاب بین‌المللی اخذ شده است و این نشریه تابع قوانین بین المللی Cope در خصوص سرقت ادبی است و با متخلفان بر اساس قوانین بین المللی رفتار می­کند. بنا به بخشنامه مدیر کل محترم دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حقوق و مالکیت فکری و معنوی پژوهشگران و نویسندگان مقالات علمی و جلوگیری از دریافت تحقیقات تکراری، کلیه مقالات دریافتی با نرم‌افزار مشابه‌یاب ارزیابی می‌گردد.

حوزه موضوعی: مقاله پژوهشی، مروری، مطالعه موردی، روش شناسی، کاربردی و نقطه نظر