فصلنامه رای در حوزه تخصصی نقد و بررسی آرای مراجع قضایی و شبه قضایی(دیوان عدالت اداری، دیوان عالی کشور، محاکم عادی یا تجدیدنظر حقوقی و کیفری، کمیسیون های شهرداری، مراجع حل اختلاف کار و ...) پذیرای مقالات قضات، وکلا، اساتید دانشگاه و حوزه، ذانشجویان و سایر پژوهشگران می‌باشد.

اولین دوره این نشریه از زمستان ۱۳۹۱ با عنوان فصلنامه رای منتشر شده است و در هر دوره فعالیت خود به جز دوره اول، چهار شماره به انتشار رسانیده و میانگین تعداد مقالات هر شماره ۱۰ ۱۲ بوده است. مقالات با فرمت‌های گوناگون در حوزه‌های موضوعی خصوصی، کیفری، عمومی و اداری، ثبت، خانواده، بورس، چک و ... به چاپ رسیده است.

فرمت‌های مقالات با نام‌های نقد موضوع‌محور، نقد رای‌محور، یادداشت رای و ترجمه است که هر قالب دارای مقالات با توع موضوعی ذکرشده می‌باشد. فرمت‌های گفته شده درجهت سامان‌دهی و نظم مقالات تعیین گردیده که شامل رعایت مولفه‌های شکلی و محتوایی است تا مقاله را جهت مطالعه، از حدنصاب علمی مناسبی بهره‌مند نماید.

علاوه بر محتوا برای بهبود کیفیت دسترسی پژوهشگران و علاقه‌مندان سامانه الکترونیک مجله راه‌اندازی شده است که در حال حاضر مشاهده تمام اطلاعات نشریه، فرآیند پذیرش مقالات، اطلاع‌رسانی‌ها، دریافت و پذیرش و همچنین انتشار مقالات از طریق سامانه مجله رای با آدرس www.raayjournal.ir صورت می‌پذیرد.

نمایه سازی

فصلنامه رای (مطالعات آرای قضایی) تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: پژوهشگاه قوه قضائیه
کد ژورنال: JR_RAAY
تاریخ درج سایت: سه شنبه، ۲۷ آبان، ۱۳۹۹
تعداد نمایش: 6711

سختار سازمانی مجله

آقای حسین اعظمی چهاربرج مدیر مسئول
آقای دکتر محمد عیسائی تفرشی سردبیر
آقای دکتر روح اله اکرمی هیات تحریریه
آقای دکتر عبدالعلی توجهی هیات تحریریه
آقای دکتر علی اصغر حاتمی هیات تحریریه
آقای دکتر توکل حبیب زاده هیات تحریریه
آقای دکتر مرتضی نجابت خواه هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: پژوهشگاه قوه قضائیه