نشریه مطالعات روانشناسی آپادانا، نشریه ای است با رویکرد علمی که هدف اصلی آن توسعه ی دانش روانشناسی در کشور، آشنایی دانشجویان و محققین با مفاهیم این رشته و انتشار آخرین دستآوردهای علمی می باشد. این نشریه وابسته به گروه روانشناسی موسسه آموزش عالی آپادانا بوده و به منظور تقویت مبادله آخرین یافته های علمی ، تحقیقاتی و کاربردی، اقدام به دریافت و انتشار مقالات پژوهشگران و صاحب نظران از سراسر کشور می نماید. این مجله امید دارد با فعالیت منظم، دستاوردهای علمی دانشجویان و محققان کشور را به نحو شایسته ای در اختیار علاقه مندان به موضوع پژوهش قرار دهد و در پایگاه های ملی معتبر کشور نمایه نماید. مقالات ارسالی برای این مجله به صورت دوسویه ناشناس داوری می شوند و پس از داوری و موافقت هیئت تحریریه به چاپ خواهند رسید.
حوزه های تحت پوشش: پیامدهای روان شناختی شیوع ویروس کرونا بر سلامت روان افراد جامعه
سبک زندگی و جامعه سالم
خانواده و سبک های تربیتی
شناسایی ابعاد گوناگون صلح و ساز و کارهای رشد صلح با خویشتن
نقش آموزش مجازی در بهداشت روان جامعه و شناسایی عوامل موثر بر روابط پایه سالم در خانواده و دانشگاه
نقش علوم رفتاری در مدیریت و سازمان ها
چگونگی مواجهه با بحران های روانی و آسیب های اجتماعی
هوش اخلاقی و اخلاق حرفه ای با هدف پرورش فضایل اخلاقی
واکاوی چالش ها و انعکاس دیدگاه های جدید در زمینه آموزش مجازی و نیمه پنهان رسانه و محتوای الکترونیکی
قابلیت فضای مجازی در ارتقاء بهداشت روان، اخلاق آموزشی، آکادمیک و فرهنگی جامعه
توانبخشی و نقش مدرسه در بحران های زندگی
راهکارهای بهبود سلامت روان
راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی
خانواده و مشکلات روانشناختی
خانواده و ارتباطات بین فردی
خانواده و کودک و نوجوان
نقش پدر در بهداشت روانی کودک و نوجوان
سبک زندگی ایرانی و بهداشت روان
تحقیقات و تکنولوژی آموزشی
نقش حقوق شهروندی در بهداشت روان، ارتقاء سلامت و سلامت اجتماعی در بحران های زندگی
نقش هنر در بهداشت روان، ارتقاء سلامت و سلامت اجتماعی در بحران های زندگی
نمایه سازی
نشریه مطالعات روانشناسی آپادانا تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.
اطلاعات مهم مجله
سازمان علمی ناشر مجله: موسسه آموزش عالی آپادانا شیرازکد ژورنال: JR_APSS
تاریخ درج سایت: چهارشنبه، ۳ آذر، ۱۴۰۰
تعداد نمایش: 2652