نقش حوزه‌های علمیه و عالمان و پژوهش‌گران حوزه دین در حرکت فکری و روند تمدن‏سازی بر کسی پوشیده نیست. طرح دیدگاه متفکران اسلامی در حوزه‌های مختلف علوم، به ویژه در قلمرو علوم انسانی، ضرورتی انکارناپذیر در عصر حاضر است. با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و برقراری نظام جمهوری اسلامی، نقش و حضور عالمان و اندیشمندان حوزوی در عرصه تحولات فرهنگی داخلی و خارجی پررنگ‏تر و محسوس‏تر شد. علی الخصوص با شکل گیری نهاد علمی و فرهنگی «جامعه المصطفی العالمیه» که باعث شد تشنگان معارف اسلامی از سراسر جهان به آن روی آورند و هم اکنون پژوهشگران ملل مختلف در این نهاد ارزشمند در تلاشند تا چهره اسلام اصیل را به جهانیان بشناسانند ، دفاع از اسلام و مکتب اهلبیت علیهم السلام نیازمند حضور علمی و عینی محققان و صاحب‌نظران معارف اسلامی در ساحت‏های گوناگون علمی است.

انتشار مجله علمی تخصصی «مطالعات حدیث­ پژوهی» در راستای ارتقای پژوهش و ترویج معارف اسلامی می­ باشد و این مجله زمینه‌سازی علمی و فرهنگی برای تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های دینی در جامعه اسلامی را بر اساس حدیث­ پژوهی تعقیب می‌کند.

نمایه سازی

دوفصلنامه مطالعات حدیث پژوهی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: جامعه المصطفی العالمیه
کد ژورنال: JR_MHP
تاریخ درج سایت: یکشنبه، ۵ دی، ۱۴۰۰
تعداد نمایش: 2463

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر سیدحیدر طباطبایی حکیم مدیر مسئول
آقای دکتر محمدنظیر عرفانی سردبیر
آقای دکتر محمدجواد اسکندرلو هیات تحریریه
آقای دکتر علی آقا صفری هیات تحریریه
آقای دکتر سیدمجتبی رضوی اصیل هیات تحریریه
آقای دکتر عامل حسن مظاهری هیات تحریریه
آقای دکتر نصیر المهدی مجیدی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: جامعه المصطفی العالمیه