نشریه «بررسیهای مدیریت رسانه» یک نشریه علمی است که از فرایند همترازخوانی (Peer Review) و شیوه داوری دوسوناشناس (Double- Blinded Refereeing) بهره میبرد. هدف اصلی نشریه «بررسیهای مدیریت رسانه»، توسعه پیکره دانشی رشته نوپای مدیریت رسانه است که نه تنها برای پژوهشگران مدیریت رسانه دستیابی به ادبیات این حوزه را فراهم خواهد نمود بلکه به مدیران رسانه برای شکلدهی به تصمیمات مبتنی بر شواهد در سازمانهای رسانهای کمک خواهد کرد. مالکیت مادی و معنوی این نشریه به دانشگاه تهران تعلق دارد. زبان اصلی فصلنامه فارسی است اما کلیه مقالههای چاپ شده به شکل چکیده بلند ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمهای به زبان انگلیسی نیز منتشر میشوند تا خوانندگان بینالمللی نیز بتوانند اهم یافتههای مقالهها را دریابند. حوزه موضوعی نشریه تمامی پژوهشهای مرتبط با مسائل مدیریتی سازمانهای رسانهای است که از رویکردهای مرور نظامند ادبیات، فراتحلیل، فراترکیب و ... استفاده کرده باشند.
نمایه سازی
فصلنامه بررسی های مدیریت رسانه تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.
اطلاعات مهم مجله
سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تهرانکد ژورنال: JR_JMMR
تاریخ درج سایت: شنبه، ۹ بهمن، ۱۴۰۰
تعداد نمایش: 5564
سختار سازمانی مجله
آقای دکتر طاهر روشندل اربطانی سردبیر
آقای دکتر داتیس خواجه ئیان دبیر تخصصی