نشریه «بررسی­‌های مدیریت رسانه» یک نشریه علمی است که از فرایند هم­تراز­خوانی (Peer Review) و شیوه داوری دوسوناشناس (Double- Blinded Refereeing) بهره می­‌برد. هدف اصلی نشریه «بررسی­­‌های مدیریت رسانه»، توسعه پیکره دانشی رشته نوپای مدیریت رسانه است که نه تنها برای پژوهشگران مدیریت رسانه دستیابی به ادبیات این حوزه را فراهم خواهد نمود بلکه به مدیران رسانه برای شکل­‌دهی به تصمیمات مبتنی بر شواهد در سازمان­‌های رسانه‌­­ای کمک خواهد کرد. مالکیت مادی و معنوی این نشریه به دانشگاه تهران تعلق دارد. زبان اصلی فصلنامه فارسی است اما کلیه مقاله‌های چاپ شده به شکل چکیده بلند ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه‌ای به زبان انگلیسی نیز منتشر می‌شوند تا خوانندگان بین‌المللی نیز بتوانند اهم یافته‌­های مقاله‌ها را دریابند. حوزه موضوعی نشریه تمامی پژوهش­­‌های مرتبط با مسائل مدیریتی سازمان­­‌های رسانه‌­­ای است که از رویکرد­های مرور نظامند ادبیات، فراتحلیل، فراترکیب و ... استفاده کرده باشند.

نمایه سازی

فصلنامه بررسی­ های مدیریت رسانه تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تهران
کد ژورنال: JR_JMMR
تاریخ درج سایت: شنبه، ۹ بهمن، ۱۴۰۰
تعداد نمایش: 5564

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر طاهر روشندل اربطانی سردبیر
آقای دکتر داتیس خواجه ئیان دبیر تخصصی

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تهران