دوفصلنامه مطالعات زبان و ادبیات عربی وابسته به مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی جامعه المصطفی العالمیه، با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ۷۷۳۲۶ آمادگی دارد که مقالات شما را به زبان فارسی و عربی منتشر کند.
موضوع مقالات این نشریه حیطه‌های پژوهشی مربوط به زبان و ادبیات عربی است.

اهداف و چشم‌انداز :

ضرورت پژوهش در زبان و ادبیات عربی، به‌ منزله یکی از ابزارهای مهم در فهم و بررسی دقیق انواع متون دینی، تاریخی، علمی، ادبی، فرهنگی و فکری برای محققین بی‌بدیل است. دراین‌راستا دوفصلنامه علمی-تخصصی مطالعات زبان و ادبیات عربی با هدف ایجاد بستری مناسب برای انتشار مقالات علمی پژوهشگران حیطه زبان و ادبیات عربی به‌ویژه اساتید و دانشجویان و طلاب مرحله تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی (ص) و دیگر مراکز علمی شروع به فعالیت نموده است. چشم‌انداز و رویکرد اصلی این مجله انتشار مقالات اصیل و تاثیرگذار در تمام حیطه‌های مرتبط با زبان و ادبیات عربی اعم از نظم، نثر، مطالعات ترجمه، صرف، نحو، بلاغت، فقه اللغه، زبان‌شناسی عربی و پژوهش‌های تحلیلی و نقدی مرتبط با این علوم، در راستای تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های پژوهشی قابل‌ اعتماد در این حوزه‌ها است.

نمایه سازی

دوفصلنامه مطالعات زبان و ادبیات عربی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: جامعه المصطفی العالمیه
کد ژورنال: JR_PAM
تاریخ درج سایت: سه شنبه، ۱۲ بهمن، ۱۴۰۰
تعداد نمایش: 3550

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر سیدحسین ساجد مدیر مسئول
آقای سیدحمید جزایری سردبیر
آقای دکتر محمدعلی آذرشب هیات تحریریه
آقای دکتر محمد جنتی فر هیات تحریریه
آقای دکتر حیدر زهراب هیات تحریریه
آقای دکتر حسین شیرافکن هیات تحریریه
آقای حجة الاسلام محمد عشایری هیات تحریریه
آقای دکتر عبدالمطلب فریدی فر هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: جامعه المصطفی العالمیه