فصلنامه فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت

فصلنامه فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت

Technology and scholarship in education




نشریه فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت طبق مجوز شماره ۸۵۷۳۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۰از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طبق نامه شماره ۷/۴۰۰۹/ص به مدیر کل محترم دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم در مسیر اخذ درجه علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پذیرای مقالات رشته‌های علوم‌تربیتی با محوریت فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت است. هدف این نشریه فراهم نمودن فضایی جهت دسترسی و به اشتراک گذاردن جدیدترین دستاوردهای پژوهشی در حوزه فناوری و تعلیم و تربیت است. ارائه روش‌­های نوین یادگیری برگرفته از نتایج آخرین پژوهش‌های علمی محققان و صاحب‌نظران حوزه آموزش و یادگیری توسط دانشگاه پیام‌نور زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه منتشر خواهد شد. 

محورهای فعالیت نشریه:

_ فناوری‌های جدید و آموزش و یادگیری مجازی، الکترونیکی و ترکیبی

_ هنجاریابی و بومی‌سازی ابزارهای مرتبط با یادگیری مجازی و الکترونیکی

_ آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی

- دانش مربوط به فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت

- ارزیابی کاربرد فناوری در تعلیم و تربیت

- روش‌های نوین آموزش و ارزشیابی در تعلیم و تربیت

- گسترش دانش برنامه‌ریزی و کاربرد فناوری در تعلیم و تربیت

- چالش‌ها و روش‌های مبتنی بر فناوری در تعلیم و تربیت و ارائه راه حل‌های مناسب

- انتشار یافته‌های نظری و عملی، مدل‌ها و دستاوردهای در زمینه‌های مختلف با تمرکز بر فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت

- ارائه روش‌های تحقیق معتبر و ایجاد یک شبکه تعاملی بین محققان و دانش پژوهان دانشگاهی

- تلفیق نظریه و عمل و فناوری و تعلیم و تربیت در هزاره سوم

- تدریس آنلاین و تحولات مدیریت مدرسه و کلاس درس