نشریه «اقتصاد باثبات» دارای خط‌مشی بسط و گسترش مطالعاتی است که با بررسی و مطالعه دقیق شرایط اقتصادی کشور و بررسی اهداف اقتصادی کشور به ارائه راهکارها و تدابیر اقتصادی پرداخته و با نقد و بررسی برنامه‌ها اهداف و سیاست‌های اقتصادی شرایط موجود را با رویکرد حداقل نمودن آسیب‌های ناشی از اجرای سیاست‌ها و تدابیر اقتصادی به شرایط مطلوب اقتصادی که متضمن پایداری و ثبات است نزدیک نماید. به این ترتیب، امکان پیش­‌بینی نتایج بالقوه سیاست‌­های اقتصادی را فراهم می­‌آورد و از این طریق به برنامه­‌ریزان و سیاست­‌گذاران در نیل به اهداف اقتصادی کمک می­‌رساند. علاوه بر این، شناخت شرایط موجود و مطلوب اقتصاد و تحلیل سیاست‌های اقتصادی در درک مباحث اقتصادی توسط دانشجویان و دانش‌­پژوهان اقتصادی نقش بسزایی داشته و مطالعه در حوزه علم اقتصاد را تسهیل می­‌نماید.

نظر به توجه افکار عمومی در سطح ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای به موضوع توسعه اقتصادی پایدار و افزایش رفاه اجتماعی متعاقب آن همچنین تاکید برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کشور بر توسعه پایدار و توجه به ابعاد زیست محیطی توسعه اقتصادی و به منظور کسب جایگاه مناسب کشور در منطقه و جهان، دانشگاه سیستان و بلوچستان زمینه انتشار پژوهش‌هایی با رویکرد ایجاد توسعه پایدار و محیط اقتصادی باثبات را در جهت دستیابی به توسعه همه‌جانبه و پایدار فراهم آورده است.

با توجه به اینکه اتخاذ سیاست‌های نامناسب و شوک‌های برون‏زا منجر به ایجاد نوسانات و ناترازی‏‌های اقتصادی می‏‌شود و این نوسانات و عدم تعادل‏‌ها از طریق کارگزاران مختلف (خانوارها، بنگاه‌‏ها، دولت، بخش خارجی و ...) بر ابعاد اجتماعی و زیست محیطی توسعه پایدار نیز تاثیر دارد. بنابراین، اقتصاد باثبات پیش‌‏نیازی در تحقق توسعه پایدار نقش مهمی دارد. دستیابی به هدف «توسعه پایدار» مستلزم ۱) شناخت وضع موجود ۲) شناخت وضع مطلوب، و ۳) سیاست‏‌ها و راهکارهای مناسب برای حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب است. در این راستا شناخت دلایل و پیامدهای نوسانات اقتصادی و عدم تعادل بازارها، اندازه‌گیری و ارائه شاخص‌های مرتبط، وضعیت موجود را تبیین نموده و طراحی مدل‌های تعادلی اقتصاد کلان (ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی) می‌‏تواند به تعیین فاصله وضع موجود و مطلوب و ارائه سیاست‏‌های مناسب منتج شود. از این‌رو، عنوان مجله منطبق با اهداف پیش‏‌گفته است.

نمایه سازی

فصلنامه اقتصاد باثبات تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه سیستان و بلوچستان
کد ژورنال: JR_SEJ
تاریخ درج سایت: سه شنبه، ۱۰ خرداد، ۱۴۰۱
تعداد نمایش: 3208

سختار سازمانی مجله

خانم دکتر مرضیه اسفندیاری مدیر مسئول
آقای دکتر نظر دهمرده قلعه نو سردبیر
آقای دکتر سید عزیز آرمن هیات تحریریه
آقای دکتر احمد اکبری هیات تحریریه
آقای دکتر نعمت اله اکبری هیات تحریریه
آقای دکتر محسن ابراهیمی هیات تحریریه
آقای دکتر جعفر حقیقت هیات تحریریه
آقای دکتر غلامرضا زمانیان هیات تحریریه
آقای پروفسور علی حسین صمدی هیات تحریریه
آقای دکتر مصطفی سلیمی فر اعضای مشورتی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدحسن فطرس اعضای مشورتی هیات تحریریه
آقای دکتر غلامرضا کشاورز حداد اعضای مشورتی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدرضا لطفعلی پور اعضای مشورتی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه سیستان و بلوچستان