فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی از زمستان ۱۳۷۵ به منظور جهت‌دهی به مطالعات بخش‌های بازرگانی و اقتصادی و علمی-کاربردی کردن پژوهشهای مرتبط با این بخش‌ها، انتقال دانش و یافته‌های پژوهشی شروع به کار کرد. این فصلنامه بصورت منظم و در زمان مقرر تا کنون به چاپ رسیده است. در این میان مهمترین وظیفه این نشریه توجه به نیازهای بخش بازرگانی، صنعت، معدن و کمک به تجزیه و تحلیل مسائل این بخش، ارائه راه‌حل‌های علمی- کاربردی و بالابردن کیفیت علمی تحقیقات در این زمینه می‌باشد. ذکر این نکته ضروری است که براساس رسالت این مجله که همانا توجه به مسائل روز و آینده این بخش و گره‌گشایی از بخش بازرگانی، صنعت، معدن کشور می‌باشد، تولید علم کافی نبوده و قابل استفاده بودن و کاربردی بودن مقالات و توصیه‌های سیاستی یکی از نکات مورد تاکید در این فصلنامه می‌باشد.

اعتبار علمی_ پژوهشی این نشریه طبق تاییدیه شماره ۳/۲۹۱۰/۸۲۵ مورخ ۱۳۷۹/۱۲/۱۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تایید شده و با همکاری علمی انجمن بازرگانی ایران منتشر می‌شود.

به منظور تسهیل اجرای امور نشریات علمی،از تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۰۹ طبق مصوبه شماره ۱۱/۲۵۶۸۵ به جای دسته بندی نشریات به علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی همه نشریات مشمول آیین‌نامه جدید با عنوان (‌نشریه علمی ) شناخته می‌شوند.

محورهای تخصصی مجله :

۱- جهانی‌شدن اقتصاد، منطقه‌گرایی و چندجانبه‌گرایی

۲- آثار سیاست‌های کلان اقتصادی بر صنعت،‌معدن و تجارت

۳-بهره‌وری در صنعت، معدن و تجارت

۴-اشتغال‌زایی و کارآفرینی در صنعت، معدن و تجارت

۵-آینده‌پژوهی در صنعت، معدن و تجارت

۶-فرهنگ مصرفی، تجاری و صنعتی

۷- سیاست‌ها و استراتژی‌های تجاری، صنعتی و فن‌آوری

۸-قیمت‌گذاری،‌یارانه و تنظیم‌بازار

۹-مدیریت صادرات و اردات،‌توسعه صادرات غیرنفتی

۱۰-حقوق تجارت، مصرف‌کننده و تولیدکننده

۱۱-کاربرد فناور‌ی‌های نوین در صنعت، معدن و تجارت

۱۲- آمایش صنعت، معدن و تجارت

۱۳- سیاست‌های رقابتی و ضدانحصار

۱۴-زنجیره تامین و لجستیک

۱۵-الگوهای توسعه بنگاه‌های صنعتی و تجاری ایرانی

۱۶-تامین منابع مالیو سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صنعت،‌معدن و تجارت

نمایه سازی

پژوهشنامه بازرگانی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
کد ژورنال: JR_ITSR
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 7002

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر احمد تشکینی مدیر مسئول
آقای دکتر مهدی تقوی سردبیر
آقای دکتر حمید ابریشمی هیات تحریریه
خانم دکتر زهرا افشاری هیات تحریریه
آقای دکتر فرهاد خداداد کاشی هیات تحریریه
آقای دکتر حسن سبحانی هیات تحریریه
آقای دکتر محسن صادقی هیات تحریریه
آقای دکتر سید سپهر نوری هیات تحریریه
آقای دکتر بهروز کریمی هیات تحریریه
آقای دکتر امیرحسین مزینی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی